Skip to main content

Ezen írást egy általános iránymutatónak szánom bármilyen webáruházas befektetéshez. A megállapítások alapvetően kisvállalkozási formában működő értékesítés esetén relevánsak. Egy nagybefektető webáruházas invesztíciója teljesen más struktúrában történik. Számtalan sikeres és sikertelen webshopos projektet látva egy kiemelkedő sarokpont világlik ki. Erre odafigyelve megalapozható egy hosszútávú profitábális működés. Ezen túl az ördög itt is természetesen a részletekben rejlik, tehát nem elég odafigyelni erre az egy fundamentumra, önmagában ez sikert még nem jelent, de kiváló alapot igen.

A pandémia okán a digitalizáció óriásit ugrott a 2020-as évben. Ez, továbbá a különféle korlátozások, éreztették hatásukat az e-kereskedelemben. A hagyományos bolti vásárlások visszaszorultak, ezzel párhuzamosan az online értékesítés meredek felfutása figyelhető meg. Az Olcsóbbat.hu ár összehasonlító idén márciusban 20, áprilisban majdnem 40 százalékos növekedést mért februárhoz viszonyítva.
Rengeteg vállalkozóban, vállalkozni vágyóban ilyenkor fellobban az ötlet, nekem is kell egy webshop. Ez idáig rendben is van. Azt viszont mindenkinek tudnia kell, hogy nagyon alapos tervezés kell megelőzze a webshop fejlesztés megkezdését.

Mit kell tudni mielőtt belevágok?

Fontos, hogy az infrastruktúra rendelkezésre álljon. Amennyiben digitális termékek vagy valamilyen online megvalósuló szolgáltatások értékesítése történik, akkor nyilván ez a lépés kihagyható. Fizikai termékek esetében viszont számolnunk kell a raktározás és a szállítás költségeivel. Ezt követően meg kell tervezni milyen szállítási és fizetési módozatok álljanak a vevők rendelkezésére. Ezen túlmenően ezernyi apró dolognak kell utánanézni, de ezen cikk célja nem ezen lépések összegyűjtése, hanem azon fundamentum leleplezése, amin a siker leginkább múlik.
Ez pedig nem más, mint a termék, termékek. Lehet vizsgálni ezt mindenféle szempontból és érdemes is, viszont a mi fókuszunk most azon kell legyen, hogy ezek a termékek hogy kerülnek előállításra, beszerzésre.

A bukás alapja

A legtöbb webshopos kudarc kezdőpontja az, amikor olyan termékek értékesítését kezdi meg a vállalkozó amit nem Ő gyárt vagy nem kizárólagos forgalmazó. Persze ez még nem jelentené a biztos bukást, de általában ilyen esetben olyan termékek értékesítése kezdődik meg, amik viszonylag széles körben elérhetők, ezért rengeteg versenytárs akad. Ennek okán nem lehet beszélni márkaépítésről sem. Ilyen esetekben az ár dominál leginkább, így rendkívül jellemző az alacsony haszonkulcs. Ha pedig az alacsony, akkor a bukás garantált, általában az ilyen webshopos próbálkozások egy esztendőt sem érnek meg.
Ennek az a legfőbb oka, hogy a költségeket nem megfelelően tervezik be. Ugyanis az első néhány egy, sokszor kettő év a befektetés időszaka. A webshop fejlesztési költségein túl érdemi fenntartási költsége is van egy ilyen rendszernek. Nem mennék abba bele milyen más költségek adódnak még, de a lista elég hosszúra nyúlhat. Ezeket alacsony haszonkulcs esetén képtelenség kitermelni. Az említett kisvállalkozói befektetés pedig jellemzően nem tartalmaz három évnyi tartalékot a működéshez, így hamar eljön a bezárás ideje egy negatív hozamú webshop esetén.

Hogy nyissunk akkor webáruházat 2021-ben?

Ez a tartalom csak VIP blog tagok számára elérhető

Vásárolj VIP blog tagságot!