fbpx

A válasz meglehetősen egyszerű: a konkurencia miatt. Általában minden vállalkozásnak, tevékenységi körnek vannak konkurensei. Ritka az olyan iparág, ahol csupán kevés szereplő van. Kiélezett verseny esetén nem tudjuk elkerülni, hogy széleskörű harcot indítsunk az organikus keresési találatokért.

Csak a magyar Google-on több százezer keresés történik naponta. Ha honlapunk nincs az első 10-20 találat között a kereső kulcsszavakra, akkor sajnos elesünk azoktól, akik ezekre a kulcsszavakra kerestek rá. Ezért kiemelten fontos a keresőoptimalizálás a vállalatoknak, intézményeknek, mindenkinek, akinek van honlapja.
Fontos hangsúlyozni, nem elég néhány kulcsszóra optimalizálni a weboldalt. Hiába gondoljuk, hogy a látogatók a legnépszerűbb szavakat fogják beírni, ez nem így van. Még a nagyon konkrétan meghatározható termékre vagy tevékenységre is több százféle módon keresnek rá. Átfogó, összetett, gondos munka szükséges ahhoz, hogy a honlap keresőbaráttá váljon.

A jövőben az online piac fejlődésének következtében a verseny csak élesedni fog, egyre jobb weblapokkal lehet majd az élre kerülni. Nő a versenyző honlapok száma és minősége, emiatt egyre komolyabb, mélyebb és nagyobb léptékű keresőoptimalizációs szolgáltatásra van szükség, tehát egyre drágábban lehet ugyanazt az eredményt elérni. Ennek okán kiemelt jelentőségű, hogy időben, a lehető leghamarabb, ideális esetben már a weboldal tervezésének kialakításakor, gondoljunk a megfelelő keresőoptimalizációs lehetőségek biztosítására.

A keresőkből érkező látogatók nagyon tudatos és valós potenciális célcsoport, akik már az adott szolgáltatásra, termékre keresnek rá, tehát már eleve vásárlási (vagy vásárlást megelőző információ gyűjtési) céllal érkeznek a weboldalra. Egy adott kulcsszóra keresők az első 10-20 találatra 80-90%-os arányban kattintanak rá, a 20. helyezés után ez az arány drasztikusan csökken. Minél összetettebb és drágább szolgáltatás megvásárlását tervezi valaki, annál nagyobb arányban veszi igénybe az internetet, információ gyűjtésre és az árak összehasonlításra. Különösen jól működik a keresőmarketing a részletes és pontos dokumentációt, leírást igénylő vásárlói döntéseknél, tehát például műszaki, ipari területen, építőiparban, turizmusban, magas hozzáadott értékű szolgáltatást nyújtó cégek esetében, illetve azokban az esetekben, mikor globális piacban gondolkodunk földrajzi, nyelvi korlátok nélkül.

Amennyiben érdekli mélyebben is a téma, olvassa további cikkeinket a témakörben, tekintse át SEO szolgáltatásainkat.